11 ene 2012

Fans Against Criminalisation

Equí vos dexo un interesante "artículu" -traducíu al asturianu- bien desplicativu d'un nuevu movimientu futboleru escoces qu'atopé nel foru de Señales de Humo (l'autor tenía por nomatu Trenti, y tien fecha de 28/12/2011):

"HINCHES ESCONTRA LA CRIMINALIZACIÓN

Nes caberes selmanes viénose xestando un interesante movimientu como refuga a un proyectu de llei, propulsado por files del oficialista SNP (Partíu Nacionalista Escoces), que plantega un recrudecimientu del control policial so la linea dura de les yá conocíes lleis anti-sectaries enfocaes al fútbol. En concretu a les hinchaes del Celtic y del Rangers. 

Hai que ser finu al filar nestes temes d'orixe cásique antropolóxicu sobro les diferencies qu'ente les comunidaes catolicas y protestantes xeneraron tanta violencia. Pero la represión y el control policial nunca nun fueron les rempuestes a los problemes sociales. La criminalización de la hinchada del Celtic per parte del gobiernu y los actores represivos pro-britanicos, cola pasividá de los partíos politicos mayoritarios y de gran parte de la sociedá escocesa llegó a un puntu d'ebullición tan altu que xeneró esti movimientu sol  nome de Fans Against Criminalisation (Hinches escontra la criminalización).

Polo que pudi tomar contactu, esti grupu que vien faciendo delles demostraciones nos partíos de llocal y visitante, pretende ampliar el tonu del discutiniu sobro la violencia y nun amenorgalo a que'l fútbol tien la culpia de too. Pretende ampliar el marxe de la charra que toa Escocia tendría de faese sobro l'odiu sectariu y l'odiu racial (especialmente'l anti-catolicismu). Ye un berru desesperáu al gobiernu por que dea p'atrás a la maquinaria represiva del estáu y esta nueva llei que como oxetivu principal tien el poder detener ensin mayor xustificación a cualaquier persona por entendese que viola l'estrictu reglamentu.

Los hinches plantegen dende una óptica descriminalizada apuntar escontra otros sitios onde consideren que l'abusu d'alcohol y l'odiu sectariu presenten mayor problemática. L'alderique sobre la violencia tendría d'ampliase a nivel nacional camienten los hinches. Criminalizar la pasión a un club, a unos colores, nun va iguar los problemes de fondu. Arrestando mozos nos estadios nun va traxer menos, que más problemes. Llamar a combatir el silenciu, convidar a los hinches a manifestar la so opinión y como miembros de la comunidá, esixen ser ascuchaos. Conviden a l'alderique a otres organizaciones sociales, esti ye una tema del que la comunidá escocesa toa tendrá d'encargase.

Dexo unos vídeos sobre la marcha convocada ayeri dende George Square nel centru de Glasgow fasta Celtic Park pal partíu que finó n'empate frente a los Hibs.

No hay comentarios:

Publicar un comentario