21 ene 2012

Equipos comprometíos: l'accionariáu popular

¿Qué ye l'accionariáu popular?

L'accionariáu popular ye la puesta en marcha d'una nueva forma de pescanciar el fútbol.

L'accionariáu popular básase na Public Company inglesa y l´azionariato popolare italianu.

La Public Company naciera nel 2005 de la mano d'unos aficionaos del Manchester United.

Milenta aficionaos nun aceptaron qu'unos empresarios americanos se ficieran cola propiedá del so equipu y decidieron fundar el so equipu propiu. Cinco años dempués xubieron cuatro categoríes y tán a piques de construyir el so propiu estadiu con más de 4.000 accionistes.

Esto nun tendría enforma valor si nun fora pola filosofía cola que dotaron al nuevu equipu.

Los Rede Rebels, como se-yos conoz cariñosamente a estos aficionaos, fundaron el Football Club United of Manchester. Lo especial d'esti equipu mora nel papel del aficionáu, que paso de ser un simple abonáu del Manchester a formar parte de la propiedá, la xestión y el gobiernu del Club, evitando con esto que nun futuru otru empresariu pudiera mercar l'esfuerzu y la hestoria del so equipu, pa remanalo al so antoxu y vendelo o arruinalo como en dellos casos.

Hinches en Croacia.

Les característiques qu'hai que destacar de l'acción popular son ente otres:


  • El club ye un muerganismu ensin fines d'arriquecimientu, tolos beneficios son pa la meyora del equipu y va lluchase escontra los intermediarios y los intereses personales.
  • Namá puede mercase una acción por persona, y esa acción da derechu a un votu. Poro, les decisiones adoptaes polos miembros van decidir en base a un votu per tiesta.
  • Otramiente, l'acción fai participe al accionista de la propiedá del Club, y da derechu a participar na xestión y gobiernu del Club.


Poro, l'aficionáu que nun tenga la intención d'entemetese bien fondamente siempres va poder pidir que se rindan cuentes de too lo que ta pasando nel Club, con una idea prioritaria, les cuentes clares y que naide sía engañáu.

L'acción popular desenvuelve fuertes venceyos cola comunidá local y esfórciase por ser accesible a toos ensin discriminar a nenguna empresa por pequeña que sía, el pequeñu empresariu ye bienveníu nel accionariado popular y ye pieza clave. Nun podemos depender puramente del patrociniu del gran empresariu.

La Xunta va esforciase siempres que sía posible pa evitar el mercantilismu absolutu, esto ye, el nuesu equipu nun ye un negociu y nun se viende la so imaxe nin filosofía por dineru.

L'acción popular va esforciase por que los precios d'almisión sían lo más algamadizu posible, dando facilidaes a la hora pagar.

La cantera ye una de les bases de l'acción popular.

Dellos casos d'equipos dirixios polos propios aficionaxs nel mundu son:
AFC Liverpool, AFC Wimbledon (Londres), Spartak Varna (Bulgaria) o'l Ciudad de Murcia.

Campu'l UC Ceares (Asturies)

Fonte: Esti ye un testu calcáu y traducíu de la páxina del CAP Ciudad de Murcia. 

PD: Prestaríanos facer un llistáu colos clubes del mundu (sobromanera los del estáu español) que siguen el movimientu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario